کلاس سفالگری در شیراز

معرفی بهترین شیراز و دیگر شهر ها همراه با اطلاعات آنها

کلاس سفالگری در شیراز

۷۴ بازديد

کلاس سفالگری

سُفالگری ساختن ظروف با گل است و به ظرف ساخته شده از این طریق سفال می‌گویند. از مشهورترین سفالینه‌ها می‌توان به کوزه و پیاله سفالین اشاره کرد. پیش از رواج شیشه سفالینه‌ها رایج‌ترین مظروفات بشر بودند. مرغوب‌ترین خاک در صنعت سفالگری خاک رس می‌باشد که به دلیل وجود مقادیر بالای آهن در آن، به رنگ سرخ است. سفالگری از نخستین صنایع بشر می‌باشد. خاستگاه آن را گرچه به درستی آشکار نیست ولی از روی یافته‌های کهن سرزمین باستانی سومر می‌دانند و البته به تازگی کشف تمدن جیرفت تردیدهایی در مورد این نظریه ایجاد کرده‌است. (منبع: ویکی پدیا)

سفالگری یکی از هنرهای ماندگار انسان از دوره های باستان تا به امروز است. و هیچ یک از مصنوعات و ساخته های فکر و اندیشه انسان از نظر زیبایی و همچنین از نظر ارزانی و فراوانی مواد اولیه در طبیعت به پای سفال نمی رسد. قطعا تاکنون ظروف زیبا و بسیاری از این سفال دیده ایم و می دانیم که برای ساخته شدن آنها چه دست های هنرمندی به کار گرفته شده است.

در واقع سفالگری شکل دهی گل و پخت آن می باشد که با استفاده از آن می توان ظروف و اشیای مختلفی را خلق کرد. ظرف‌های سفالی در حقیقت یکی از قدیمی‌ترین صنایع دستی دنیا هستند که از مشهورترین ظروف سفالی قدیمی، کوزه‌ها و پیاله‌ها را می‌توان نام برد. برای ساخت و تولید ظروف و اشیا سفالی به ابزار و مواد مختلفی نیاز می‌باشد که چندین مرحله باید طی شود تا یک اثر هنری سفالی ساخته و تزئین شود.

کلاس سفالگری در شیراز

می دانیم هنر فرایندی است، ساخت انسان و برای نشان دادن عواطف و احساسات از آن استفاده می شود به همین دلیل می توان گفت که هنر با زندگی انسان ها در امیخته است. از مهمترین رشته های هنری می توان به هنرهای تجسمی مانند سفالگری اشاره کرد.

سفالگری هنری است که انگار روحی در خاک دمیده می شود و آن را جلوه می بخشد. دستان هنرمند بسیار با ارزش است و می تواند خاک را بگونه ای زیبا و خاص شکل دهد. در واقع با استفاده از گل، هنرمند خالق اثری می شود که متعلق به اوست.

برای یادگیری سفالگری می توانید در کلاس سفالگری در شیراز که در آموزشگاه های هنری این شهر برگزار می شود شرکت کنید.

منابع:
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.