باشگاه بدنسازی در شیراز

معرفی بهترین شیراز و دیگر شهر ها همراه با اطلاعات آنها

باشگاه بدنسازی در شیراز

۱۰۶ بازديد

باشگاه بدنسازی

همچنین برای باشگاه بدنسازی مناسب می‌توانید آن را نزدیک به محل کار خودتان انتخاب کنید. در این صورت هر وقت که از سرکار به خانه برمی‌گردید می‌توانید سری هم به باشگاه بزنید و عضله سازی کنید. پس برای معیار اول باید بگوییم که در انتخاب باشگاه بدنسازی مناسب باید بگردید و باشگاه نزدیک به خانه پیدا کنید.

اگر اتاق رختکن جزء علایق شما نیست یک سد بزرگ سر راه تمرینتان قرار می‌دهید. وقتی برای بازدید یک باشگاه ورزشی رفته‌اید خجالت نکشید و هر سوالی که دارید را از راهنمای باشگاه بدنسازی بپرسید حتی اگر در لیستتان نباشد. اگر خواستید یادداشت بردارید.

یکی از مهمترین جاهایی که باید نگاه کنید اتاق رختکن است. اشتباه نکنید که فقط سرسری به آن نگاه کنید و بگویید که خوب بد نیست. ویژگی‌هایی از اتاق رختکن که برایتان اهمیت دارد مثل نظافت، امنیت و دوش‌ها را حتماً بررسی نمایید.

هزینه‌ی عضویت در باشگاه‌های ورزشی می‌تواند خیلی متفاوت باشد. این هزینه به عواملی همچون ویژگی‌های باشگاه یا تعداد جلساتی که قصد تمرین دارید بستگی دارد.

اگر مباحث مالی یکی از نگرانی‌های شماست، هزینه‌ی عضویت باشگاه یک عامل کلیدی در انتخاب شما خواهد بود. باید چندین باشگاه را در محله‌ی خود بررسی کنید و هزینه‌های عضویت آن‌ها را باهم مقایسه نمایید تا مناسب‌ترینشان را برگزینید.

باشگاه بدنسازی در شیراز

در قرن 19 میلادی رویکرد جدیدی در ورزش شکل گرفت که نام آن را بدنسازی و پرورش اندام گذاشتند. همیشه مادر ورزش ها را دومیدانی می نامیدند، اما با پیشرفت علم ورزشی امروزه حرف اول را بدنسازی و پرورش اندام میزند.

ورزش بدن‌سازی دارای پنج فدراسیون جهانی می‌باشد که باسابقه‌ترین و معتبرترین آن‌ها فدراسیون جهانی بدن‌سازی و تناسب‌اندام (IFBB) می‌باشد و مسابقات مستر المپیا که مهم‌ترین رویداد بدن‌سازی در جهان است زیر نظر این فدراسیون برگزار می‌گردد. مسابقات بدنسازی به‌طور کلی به سه دسته نمایشی (با فیگور گرفتن روی استیج)، آیتمی (با گذراندن آیتم‌های قدرتی و یا استقامتی) و ترکیبی از هردو مورد قبلی تقسیم می‌شوند. (منبع: ویکی پدیا)

مزایای بدنسازی:

  • کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونری (انسداد شراین)
  • افزایش اعتماد بنفس بدلیل داشتن تصویر ذهنی مفید از خود
  • کاهش خستگی، تنش روانی و ایجاد خواب بهتر
  • کاهش ابتلا به پوکی استخوان و ورم مفاصل بخصوص در خانم ها
  • کاهش استرس، اضطراب و افسردگی
  • ایجاد ذهن گرایی مثبت نسبت به مسائل و مشکلات
  • ایجاد قدرت و کنترل جسم، ذهن و زندگی
به این دلایل است که باشگاه بدنسازی در شیراز و تمام شهرهای ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته و مردم برای آن وقت و هزینه صرف می کنند. افرادی که به بدنسازی علاقه مند هستند بهتر است رشته ها و شاخه های این ورزش را نیز بیشتر بشناسند.

منابع:

بدنسازی چیست؟

بدن سازی این نیست که مردانی چاق و عظیم الجثه بازوان بزرگشان را خم میکنند و اندامشان را به رخ سایرین می کشند. این کار هنری است که با ماه ها تلاش بی وقفه راهنمایی و درست و عمل کردن به دست می آید رمز و راز و راه میانبری در این کار برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد.

با این حال برخی از تمرینات بدنسازی، از دیگر تمرین ها کوتاه تر و بهتر هستند و شما را سریعتر به مقصودتان می رسانند (برنامه درست). تنها چیزی که لازم است ثبت و نکته برداری از اهداف برای شروع کار و توقعات و انتظارات حقیقی بدن ساز از چیزی است که امیدوار است در مدت زمان کوتاهی یا بلند به آن دست یابد و با برنامه ریزی دقیق اهداف خود را تحقق بخشد. بدنسازی به معنی تمرین مقاومت و عظلانی کردن ماهیچه ها ی بدن می باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.