سیسمونی نوزاد در شیراز

معرفی بهترین شیراز و دیگر شهر ها همراه با اطلاعات آنها

سیسمونی نوزاد در شیراز

۷۶ بازديد

سیسمونی نوزاد

تهیه لیست سیسمونی نوزاد و خرید اقلام آن بی شک یکی از بی نظیرترین تجربه های هر پدر و مادری ست که ذوق و شوق شیرینی لذت بخشی را پدید می آورد. البته اگر دغدغه مالی در میان نباشد.

یکی از رسوم ما ایرانی ها خرید سیسمونی برای نخستین فرزند خانواده است . معمولا طبق رسوم خرید سیسمونی را خانواده دختر به عهده می گیرد و برای اولین نوه خود لوازمی را در حد توان خود تهیه می کنند.

برخی از خانواده ها برای خرید سیسمونی تنها احتیاجات کودک را در نظر نمی گیرند و برای اینکه از معرض حرف های یاوه گویان فامیل در امان بمانند ، سیسمونی تهیه می کنند که برخی از وسایل آن به درد کودک نمی خورد و جاگیر است و فضای زیادی را از اتاق کودک اشغال می کند.

سیسمونی نوزاد در شیراز

شاید برای بسیاری از والدینی که می خواهند به تازگی بچه دار شوند کلمه سیسمونی جالب باشد. سیسمونی به معنای خرید تمامی وسایل مورد نیاز(لوازم خواب، پوشاک، لباس، لوازم حمام و ...) است که بعد از به دنیا آمدن کودک مورد نیاز می باشد.

سیسمونی یکی از رسم و رسومات قدیمی و معروف مردم ایران می باشد که خانواده عروس برای اولین فرزند تهیه می کنند و به والدین کودک هدیه می دهند تا بعد از به دنیا آمدن تمامی وسایل مورد نیاز کودک مهیا باشد.

شیراز شهری است با جمعیت زیاد که فروشگاه های سیسمونی بسیاری در آن دیده می شود و برای خرید سیسمونی نوزاد در شیراز گزینه های بسیاری روبه روی شما خواهد بود.

سوالی که برای والدین و خانواده ها مطرح می شود این است که سیسمونی در شیراز را از کجا تهیه کنیم؟

برای جواب این سوال بایستی به این نکات توجه نمایید:

  • تهیه لیست کامل از وسایل مورد نیاز برای خرید سیسمونی بسته به جنسیت نوزاد
  • تصمیم گیری در رابطه با استفاده از برندهای ایرانی یا خارجی
  • مراجعه به فروشگاه های سیسمونی و بررسی وسایل سیسمونی نسبت به لیست تهیه شده
  • عجله نکردن و بررسی شرایط موجود در بازار سیسمونی

منابع:
  1. ویکی پدیا
  2. sewguide.com

مراقبت از نوزاد پس از تولد

WHO (سازمان بهداشت جهانی) توصیه می کند که زنان تا ۲۴ ساعت پس از زایمان، نباید از بیمارستان مرخص شوند. صرف نظر از محل تولد، یک نفر باید در طی ۲۴ ساعت اول، در کنار مادر و نوزاد باشد تا وجود هر گونه مشکل در مادر یا فرزندش را گزارش کند و بعبارت دیگر مراقب آن دو باشد. بسیاری از عوارض و مشکلات، در ۲۴ ساعت پس از زایمان ممکن است رخ دهند.

اگر زایمان در خانه انجام شود، مهم است که مادر و نوزاد در اسرع وقت معاینه پس از زایمان را انجام دهند که ترجیحاً باید ظرف ۲۴ ساعت پس از تولد صورت گیرد. اگر زایمان در یک مرکز درمانی صورت پذیرد، مادر و نوزاد باید قبل از ترخیص، معاینه بعد از زایمان را دریافت کنند.

مراقبت نوزاد تازه متولد شده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.