باشگاه های بدنسازی زنانه در شیراز

معرفی بهترین شیراز و دیگر شهر ها همراه با اطلاعات آنها

باشگاه های بدنسازی زنانه در شیراز

۷۱ بازديد

باشگاه های بدنسازی زنانه

باشگاه های بد‌سازی زنانه عنوانی است که برای ورزش بدن‌سازی در رده زنان به‌کار می‌رود. در بدن‌سازی زنان مسابقه تناسب‌اندام و فیگور محبوبیت بیشتری نسبت به مسابقه پرورش‌اندام زنان دارد چراکه در آن حجم عضلانی بیشتر اهمیت ندارد و تناسب‌اندام در یک حجم متعارف (همانند بدن راشل مک‌لیش) مدنظر قرار گرفته می‌شود، همچنین این مسابقات بعضاً دارای آیتم‌های ایروبیک می‌باشند و زیبایی چهره نیز در آن تأثیرگذار است. (منبع: ویکی پدیا)

شاید یکی از مهمترین تفریح همراه با ورزش برای افراد بویژه امروزه در ایران، ورزش بدنسازی باشد.  

افرادی که به این ورزش رو می آورند در ابتدا عموماً تفاوتی بین رشته های مختلف ورزش بدنسازی نمی بینند.  اما باید گفت که اینطور نیست.

بدنسازی شامل رشته های مختلف نظیر فیتنس ، بادی بیلدینگ ، بادی کلاسیک و … است.

افرادی که به رشته های مختلف وارد می شوند دارای شرایط متفاوتی هستند. برای مثال فردی که از استخوان بندی درشتی برخوردار است و هیکل درشتی دارد عموماً وارد رشته بادی بیلدینگ می شوند.

اما فرادی که از استخوان بندی درشتی برخوردار نیستند و هیکل جمع و جوری دارند، رشته فیتنس برای آن ها بهترین گزینه پیش روست.

در اصل در رشته بدنسازی اصولا حجم زیادی به بدن داده می شود و تمرینات آن تعداد کم وزنه با حداکثر سنگینی است اما در فیتنس هدف، تقویت قدرت عضله ای است و در آن تعداد وزنه های بالا با وزن متوسط می باشد.

به عنوان یک خانم شاید از اسم بدنسازی بترسید و وقتی اسم بدنسازی به گوشتان می خورد، مردان و زنان حجیم را متصور شوید.

این یک باور غلط است که ناشی از عدم آگاهی کافی زنان است. مطمئن باشید بدنسازی هرگز زنان را حجیم و مردانه نمی کند.

از تمرینات با وزنه یا همان بدنسازی می توان برای اهداف مختلفی بهره گرفت. علاوه بر اینکه با بدنسازی می توانید به تناسب اندام برسید، از این ورزش می توانید برای درمان مشکلات و ناهنجاری های بدنی بهره بگیرید. فواید سلامتی تمرینات با وزنه بی شمار است.

بدنسازی باعث تقویت و درگیری عضلات می‌شود. داشتن عضلات بیشتر باعث می‌شود بدن کالری بیشتری بسوزاند.

این یعنی شما در حالت استراحت، نسبت به شخص دیگری که بدنسازی انجام نمی دهد و فقط تمرینات هوازی انجام می‌دهد چربی سوزی بیشتری دارید.

سفت تر شدن بدن را با بزرگ شدن و حجیم شدن بدن اشتباه نگیرید. بدنسازی زنان را حجیم و مردانه نمی‌کند.

هورمون تستسترون عامل اصلی حجیم شدن عضلات در مردان است. میزان تستسترون بدن زنان ۸ تا ۱۰ برابر کمتر از مردان است. بدنسازی زنان ، عضلاتشان را سفت و خوش فرم می‌کند.

باشگاه های بدنسازی زنانه در شیراز

امروزه باشگاه های بدنسازی جایگاه ویژه ای در میان مردم پیدا کرده اند و افراد زیادی علاقه مند به انجام این ورزش محبوب می باشند. این موضوع در میان بانوان نیز بسیار به چشم می خورد و بانوان هم از بدنسازی و تناسب اندام استقبال خوبی کرده اند.

اولین قهرمانی زیبای‌اندام زنان آمریکا در سال ۱۹۸۷ میلادی در شهر کانتون ایالت اوهایو توسط هنری مک‌جی برگزار شد که عموماً اولین مسابقه بدن‌سازی زنان در نظر گرفته می‌شود و در آن شرکت کنندگان تنها براساس عضلانی بودن قضاوت می‌شدند. (منبع: ویکی پدیا)

یکی از شهرهایی که باشگاه های بدنسازی بانوان بسیار مجهزی دارد، شهر شیراز می باشد. امروزه به دلیل استقبال زیاد بانوان این شهر از ورزش بدنسازی و تناسب اندام، باشگاه های زیادی تجهیزات لازم را برای بانوان علاقه مند فراهم آورده اند.

به همین دلیل وبسایت کارشد سعی بر این دارد تا شما عزیزان همشهری را با باشگاه های بدنسازی زنانه در شیراز بیشتر آشنا کند.

منابع:
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.