آتلیه عکاسی در شیراز

معرفی بهترین شیراز و دیگر شهر ها همراه با اطلاعات آنها

آتلیه عکاسی در شیراز

۷۸ بازديد

آتلیه عکاسی

در آتلیه عکاسی وقتی یک سوژه مثل شخص یا خانواده برای عکاسی پرتره مراجعه میکنند ، در این آتلیه نورپردازی ، بک گراند ، لنز و فضای داخلی آتلیه باید متناسب با عکاسی پرتره چیدمان و تهیه شده باشد . برای عکاسی پرتره در گذشته از دوربین های آنالوگ استفاده میشده ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، دوربین های دیجیتال جایگزین آنالوگ شده و همین امر موجب توسعه روزافزون آتلیه های عکاسی در شهرها شده است . انواع عکسهای پاسپورت ، پرسنلی ، شخصی و خانوادگی در آتلیه عکاسی پرتره گرفته و چاپ میشوند. (منبع: ویکی پدیا)

عکاسان حرفه ای برای اینکه عکسبرداری حرفه ای را شروع کنند نیاز به مکانی دارند که در آنجا تمام تجهیزات خود را برای عکاسی قرار دهند. این مکان که همان photographic studio است تمام تجهیزات عکسبرداری را در خود دارد. بیشتر افراد برای گرفتن تصاویر جذاب به این مکان مراجعه می کنند.

جالب است بدانید که آتلیه (Atelier) یک کلمه فرانسوی است که در قرن 18 و 19 میلادی بکار برده میشد و به معنی مکانی مخصوص برای هنرجویان نقاشی بوده که در آن مکان به نقاشی مدلها میپرداختند. در آتلیه عکاسی افراد برای عکس برداری حضور پیدا میکنند.

گاهی در آتلیه آموزش عکاسی هم انجام میشود. آتلیه ها معمولا دارای قسمتهای مختلف مثل تاریک خانه یا اتاق آرشیو هستند؛ که به ترتیب در تاریک خانه ظهور عکسها انجام میشود و در اتاق آرشیو عکسها بایگانی میشوند.

آتلیه عکاسی با آتلیه عروس متفاوت است. البته که برخی آتلیه ها هر دو کار را انجام میدهند، اما در بعضی از آتلیه های عروس عکس برداری معمولی انجام نمیشود. هر آتلیه ای باید دارای مجوز معتبر و رسمی باشد. این مجوز در اصل برگ ضمانت شما برای امنیت عکسهایتان است.

آتلیه عکاسی در شیراز

جورج ایستمن در سال ۱۸۸۴ میلادی فیلم رول را که فیلمی از جنس پلاستیک آغشته به امولسیون ژلاتینی است را ابداع کرد و با ساخت دوربین جعبه‌ای در سال ۱۸۸۸، عکاسی را برای مردم عادی مقرون به صرفه نمود و تحول مهمی در عکاسی ایجاد کرد. ادوین لند نوعی دوربین آنالوگ ظهور فیلم فوری موسوم به دوربین پولاروید را اختراع کرد که بلافاصله پس از عکسبرداری، نسخه چاپ‌شده عکس را پرینت می‌کردند و عکس گرفته‌شده یک دقیقه بعد و در مدل‌های جدیدتر تا چند ثانیه بعد، قابل رویت بود. (منبع: ویکی پدیا)

همه ما در طول زندگی خود لحظاتی را گذرانده ایم که دوست داشته ایم آنها را ثبت کنیم و قطعا برای ثبت آن از عکس و فیلم استفاده می کردیم. از قدیم تا به امروز هم برای عکاسی به صورت حرفه ای آتلیه هایی مشغول به فعالیت شده اند تا این کار را به نحو احسنت برای ما انجام دهند.

حال وبسایت کارشد سعی بر این دارد تا شما همشهریان عزیزمان را با آتلیه عکاسی در شیراز بیشتر آشنا کند تا از خدمات آنها استفاده نمایید.

منابع:

تکنیک و نکات اولیه عکاسی

هیچ رازی وجود ندارد که بتواند شما را در مسیر عکاس شدن، از صفر به فردی حرفه ای تبدیل کند. با این وجود، ابزارها و دستورالعمل های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا ضمن پیشرفت مهارت و سبک خود، کیفیت کار خود را بهبود ببخشید. آماده شروع آموزش هستید؟ اجازه دهید راهنمای شما باشیم و آموزش خود را با این 21 نکته عکاسی برای مبتدیان شروع کنیم:

1-روزانه از همه چیز عکس بگیرید

تنها راه خوب شدن در کار با تمرین است. همیشه دوربینی با خود داشته باشید و از هر چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند عکس بگیرید. شما حتی به یک دوربین حرفه ای نیاز ندارید – تلفن هوشمند شما بسیار خوب عمل خواهد کرد. این تمرین به شما کمک می کند چشم عکاسی خود را آموزش دهید و نتایج خود را روز به روز بهتر کنید. به عنوان یک نتیجه و پاداش، شما خواهید آموخت که چگونه زیبایی روزمره را مشاهده کنید و از آن ها لذت ببرید. اگر احساس می کنید انگیزه شما کم است، به دنبال کارهای مختلف با عکاسی آزاد باشید و با انگیزه کسب درآمد در مسیر بهبود کار خود پیش بروید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.