کلاس نقاشی در شیراز

معرفی بهترین شیراز و دیگر شهر ها همراه با اطلاعات آنها

کلاس نقاشی در شیراز

۸۸ بازديد

کلاس نقاشی

نقاشی یکی از دلنشین ترین دست یافته های بشر است و طرفداران زیادی هم دارد. همه‌ی ما دوست داریم در یک کارگاه نقاشی شرکت کنیم، نقاشی کنیم و معتقدیم این لحظه‌ها جزو بهترین زمان‌های زندگی‌مان است؛ اما اغلب احساس می‌کنیم استعدادش را نداریم در حالی که این واقعیت وجود دارد که نقاشی یکی از آرامش بخش ترین هنرها و نقاشی کردن یکی از بهترین لحظات می تواند برای هر کسی باشد. با این حال، هنرمند مشهور میکل آنژ در این باره نظر دیگری دارد: همه‌ی انسان‌ها استعداد نقاشی کردن دارند، اما همه‌ حوصله‌ ندارند.

برای انجام هنری مانند نقاشی نیاز است تا به اندازه کافی علاقه داشته باشید در واقع دائمی و پایدار بودن علاقه خیلی اهمیت دارد، چون علاقه کاذب و زودگذر کمکی در مسیر آموزش طراحی و نقاشی نمیکند.

اما چگونه بفهمیم به طراحی و نقاشی علاقه پایدار داریم؟

  • در هنگام طراحی و نقاشی متوجه گذر زمان نشویم، اغلب نقاشان این حس را تجربه کرده اند، حس خاصی که با کلمات قابل توضیح دادن نیست، مانند مطالعه یک کتاب مورد علاقه
  • قیمت نداشتن علاقه؛ از خودتان بپرسید در ازای چه مبلغی حاضر هستید علاقه خود به نقاشی را کنار بگذارید؟ اگر مبلغی مشخص کردید، علاقه شما اندازه همان مبلغ است ولی اگر قیمتی نتوانستید مشخص کنید علاقه بسیار پایداری دارید، مانند علاقه به پدر و مادر، همسر و …که قیمتی ندارند.

کلاس نقاشی در شیراز

شاید برایتان سوال باشد که چگونه نقاشی را شروع کنید؟

هنگامیکه شما تصمیم به آموزش نقاشی می گیرید، شاید با اسطوره یا افسانه ای روبرو شده اید که استعدادتان را شکوفا کرده است. شاید قابل باور نباشد اما موثرترین چیز در این راه شور و اشتیاق شما می باشد. شما حتی ممکن است بتوانید یک نقاشی زیبا بکشید بدون اینکه چیز خاصی از مهارتهای این هنر بدانید. همچنین می توانید به کمک کلاس های آموزشی مهارت خود را افزایش دهید.  در واقع علاقه داشتن به کلاس نقاشی اولین مرحله برای پیشرفت در این راه است. شما می توانید با مراجعه به کلاس نقاشی در شیراز و در نظر گرفتن موارد زیر استعداد خود را در این را پرورش دهید.

  • در ابتدا با یک استاد با تجربه مشورت کنید.
  • در ابتدا هدف خود و نوع نقاشی مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید.
  • سپس می توانید برای شروع کار از آبرنگ استفاده کنید.

منابع:

درک معانی نقاشی های کودک

معنای نقاشی کودک می تواند بینشی ارزشمندی در مورد وضعیت روحی فرزندتان به شما بدهد. همچنین می تواند نشاندهنده ی تجربیات جسمی و حتی گاهی عاطفی که او تجربه می کند باشد. قبل از تفسیر نقاشی فرزندتان ابتدا به 4 نکته ی کلی زیر توجه کنید:

1- برداشت اول

با اولین نگاه به نقاشی کودک می توانید به احساسات او پی ببرید. به نقاشی نگاه کنید و ببینید چه احساسی دارید. آیا نقاشی افسرده یا آشفته به نظر می رسد؟ پاسخ به این سوال اولین سرنخ شما برای پی بردن به افکار فرزندتان است.

2- استفاده از رنگ ها

در مرحله ی بعد به رنگ های مورد استفاده در نقاشی کودک توجه کنید. کودکان در حین بزرگ شدن، با تجربیات و احساسات مختلفی روبرو می شوند که همگی آنها هیجان انگیز و جدید هستند! کودکان سالم، این احساسات و تجربیات را با بکار بردن رنگ های مختلف در نقاشی خود به نمایش می گذارند. هر چه کودک از رنگ های متنوع تر و شادتری استفاده کند، شادی و هیجان بیشتری در زندگی دارد! رنگ ها بیشتر از یک مداد ساده به بیان احساسات کمک می کنند.

ادامه این مطلب

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.