عطرفروشی های شیراز

معرفی بهترین شیراز و دیگر شهر ها همراه با اطلاعات آنها

عطرفروشی های شیراز

۶۸ بازديد

عطرفروشی ها

عطر (از عربی) مخلوطی از اسانس‌ها یا ترکیبات معطر، مواد تثبیت‌کننده و حلال‌ها است که معمولاً به صورت مایع بوده و برای خوشبوسازی بدن انسان، حیوانات، غذا، اشیا، و محل زندگی استفاده می‌شود. مواد اولیه معطر سازنده عطر از طریق استخراج از منابع گیاهی، حیوانی یا از روش‌های تولید مصنوعی مواد شیمیایی تهیه می‌گردد. (منبع: ویکی پدیا)

هنوز تعداد زیادی از مردم تفاوت بین عطر و ادکلن را نمی‌دانند. و تصورات اشتباهی در مورد آن دارند.

عده‌ای گمان می کنند ادکلن، همان عطرهای گرانقیمت و برند هستند و در مقابل عطر همان اسانس‌هایی است که درون شیشه‌ها در گوشه و کنار شهر به فروش می‌رسند.

عطرهای مردانه عموماً "برای مردان" یا در واژه فرانسوی "homme" نامیده می شوند - اگر شما این موضوع را نمی بینید، خوشبختانه این عطر برای زنان است زیرا سازندگان عطرها معمولاً تصور می کنند که عطر بدون این کلمه نسخه پیش فرض است.

نت های یک عطر به نت های پایه، نت های میانی یا قلب و نت های برتر یا پایه تقسیم می شود.

نت های برتر عموماً بی ثبات ترین هستند و به همین دلیل ابتدا با استفاده از رایحه ، حس می شوند.

پس از پراکنده شدن رایحه آنها، نت های میانی یا قلب از بین می روند و سپس نت های پایه رایحه نهایی است، طولانی ترین طول آن.

وقتی شما وارد عطرفروشی ها می شوید و یا در گوگل به دنبال خرید یک عطر یا ادکلن مورد نظر هستید، فاکتورهای زیادی در مورد انواع عطر و ادکلن را برای انتخاب پیش رو دارید.

این فاکتورها شامل موارد زیر است:

  • رایحه
  • برند
  • نوع
  • قیمت عطر یا ادکلن

عطرفروشی های شیراز

در سال ۲۰۰۵، باستان شناسان آنچه که تصور می‌شود قدیمی‌ترین عطر جهان می‌باشد را در پیرگوس، قبرس کشف کردند. این عطرها قدمتی بیش از 4000 سال دارند. در این مجموعه حداقل ۶۰ دستگاه تقطیر، کاسه برای مخلوط کردن، قیف و بطری عطر در یک کارگاه ۴۳٬۰۰۰ فوت مربعی (۴٬۰۰۰ متر مربعی) کشف گردید. در زمان‌های قدیم مردم با استفاده از گیاهان و ادویه جاتی مانند بادام، گشنیز، گل تلفونی (مورد سبز)، رزین رسته مخروطیان، ترنج، و همچنین انواع گل عطر تولید می‌کرده‌اند. (منبع: ویکی پدیا)

همیشه عطر یکی از وسایل ضروری برای هر شخصی بوده است، زیرا بوی مطبوع آن می تواند در تصورات ذهنی که دیگران از شما دارند، تاثیرگذار باشد.

اما همیشه باید بدانید که عطر خود را چگونه متناسب با فصل، مناسبت و مهم تر از همه شخصیت خود انتخاب کنید. همچنین با توجه به زیاد شدن برند عطرها، امروزه کمی سخت است تا عطر مناسب خود را بتوان پیدا کرد.

شهر شیراز با توجه به بزرگ و مدرن بودنش همیشه بهترین ها را برای شهروندان خود دارد و قطعا در این زمینه هم می تواند بهترین عطرفروشی ها را به شما معرفی کند.

وبسایت کارشد لیستی از عطرفروشی های شیراز را برای شما عزیزان همشهری تهیه کرده است.

منابع:
  1. ویکی پدیا
  2. madehow.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.