آرایشگاه کودک در شیراز

معرفی بهترین شیراز و دیگر شهر ها همراه با اطلاعات آنها

آرایشگاه کودک در شیراز

۶۱ بازديد

آرایشگاه کودک

در طول تاریخ آراستگی ظاهر همیشه مورد توجه همگان بوده و در زمان‌هایی این آراستگی افراطی و برای تفاخر و جلب توجه بیشتر در بین طبقات خاصی بوده‌است. در طول زمان آرایش نزد مصریان باستان را می‌توان مشاهده کرد که عمدتاً تا اطراف چشمان را با رنگ‌های سبز و خطوط سیاه رنگ آمیزی می کردند. مثلاً ملکه کلئوپاترا با کشیدن سرمه به دور چشمانش می‌خواست به آن قدرت نفوذ بیشتری ببخشد. (منبع: ویکی پدیا)

برای کودک کوچکتان که هرگز تجربه آرایشگاه رفتن را نداشته ، می تواند یک تجربه نسبتا نگران کننده باشد بنابر این مهم است که اولین تجربه، تجربه ی خوبی باشد ولی به هر حال که نمی توانید از کوتاه کردن موی او صرف نظر کنید پس باید با روش اصولی و مناسب وارد عمل شوید.

برای اولین کوتاهی زمان مناسبی وجود ندارد، این مسئله به شما و کودکان تان بستگی دارد، چقدر مو دارد، مدل مویی که در نظر دارید؟

اگر موهای کودکتان موهای پرپشتی دارد به محض اینکه کودکتان 8 ماهه شد می توانید او را برای کوتاهی مو آماده کنید و او را به آرایشگاه کودک ببرید.

برای نوزادانی که موهای کم پشت و نازک نوزادی را دارند نیازی نیست برای کوتاهی زود اقدام کنید و این، می تواند تا زمانی که کودک تازه راه افتاده به تعویق بیوفتد.

با وجود ترس و نگرانی‌ هایی که برای بچه‌ ها در این کار وجود دارد ولی می‌توان با استفاده از راه حل‌ هایی این مساله را برای آنها به موضوعی شیرین و قابل هضم تبدیل کرد.

یکی از اولین کارها این است که فرزندتان حس کند شما طرف او هستید، در غیر این صورت رفتارهای او بدتر شده و یک کوتاهی ساده مو می‌تواند برای خودش، شما و البته آرایشگر، به یک شکنجه حسابی تبدیل شود.

سعی کنید از آرایشگری مهربان و صبور کمک بگیرید که با روحیه بچه‌ها آشنایی دارد و زود کلافه و عصبی نمی‌شود.

زمان مناسبی را برای این کار انتخاب کنید. معمولا زمانی که بچه ها مشغول تماشای کارتون و بازی با تبلت هستند و یا دارند صحبت می‌کنند و سرشان گرم است، زمان خوبی است.

البته به این شرط که مزاحم حرف زدن یا تماشای کارتون و یا بازی نشوید.

آرایشگاه کودک در شیراز

آرایش به معنی افزودن است و در اصل، در برابر واژه پیرایش قرار می‌گیرد که به معنی کم کردن است. امروزه، در اصطلاح عام، هر دو واژه به غلط در مورد زیبایی چهره یا بدن به کار می‌روند و به معنی عملیاتی هستند که ظاهر فرد (بیشتر صورت و مو) را زیباتر جلوه دهد. معمولاً در ایران آرایش برای بانوان و پیرایش برای مردان به کار می‌رود. آرایش و پیرایش اغلب در مکانی به نام سلمانی یا آرایشگاه توسط آرایشگر انجام می‌گیرد و لوازم آرایش نیز در فروشگاه‌هایی با همین عنوان یا در داروخانه‌ها فروخته می‌شود. در ایران، آرایشگرهای رسمی باید دوره‌های فنی حرفه‌ای مربوطه را که مهم‌ترین آن‌ها دوره «آرایش - پیرایش» است، با موفقیت گذرانده باشند. (منبع: ویکی پدیا)

شاید همه فکر کنند که تمام آرایشگرها می توانند از پس اصلاح موی کودک برآیند، اما واقعا اینطور نیست و آرایشگاه تخصصی کودک نیاز به مهارت های خاصی دارد که بتوانند با تمام خلق و خوی کودکان کنار بیایند و از پس اصلاح و کوتاه کردن موی بچه ها بر بیایند.

اکثر بچه ها با آرایشگاه رفتن مشکل دارند و به نوعی از آن می ترسند. گریه و زاری بچه ها در آرایشگاه های کودک موضوعی طبیعی است. اما آرایشگرهای کودک بایستی به خوبی بتوانند با بچه ها کنار بیایند و موی آنها را اصلاح کنند.

معمولا زمان مناسب برای اصلاح موی کودک به شما والدین گرامی بستگی دارد و هر موقع که بخواهید موی کودک دلبندتان را کوتاه کنید، لازم است به یک آرایشگاه تخصصی کودک مراجعه نمایید.

همیشه اولین تجربه کودک از کوتاه کردن مو بسیار اهمیت دارد. زیرا اگر تجربه اول کودک نسبت به اصلاح مو خوب و عالی باشد، دفعات بعد از این موضوع ترسی نخواهد داشت.

یکی از راه حل هایی که در این زمینه به شما کمک خواهد کرد تا کودکتان از کوتاه کردن مو ترسی نداشته باشد این است که، هنگام اصلاح موی خودتان کودک شما را ببیند.

شما می توانید با کودکتان بازی آرایشگری انجام دهید و یا چند کتاب قصه در رابطه با آرایشگری برایش بخوانید. مطمئنا تاثیر مثبتی در ذهنیت کودک خواهد گذاشت و وقتی به آرایشگاه کودک مراجعه کنید، دردسر کمتری خواهید داشت.

از آنجایی که در شهر شیراز آرایشگاه های کودک متعددی مشغول به فعالیت می باشند و اکثر آنها در این زمینه تخصص دارند، به شما پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید به آرایشگاه کودک در شیراز مراجعه نمایید، ابتدا ذهنیت کودک خود را برای این موضوع آماده کنید.

به هر حال برای از بین بردن ترس کودک در مواجه شدن با آرایشگاه می توانید به نکات زیر نیز توجه نمایید:

  • از دوستان و آشنایان خود در رابطه با آرایشگرهای خوب کودک پرس و جو نمایید.
  • بهترین زمان را برای رفتن به آرایشگاه کودک انتخاب کنید. مثلا روزی را انتخاب کنید که کودک شما سرحال و پر انرژی هست.
  • ایجاد کردن یک تجربه خوب نسبت به آرایشگاه برای کودک بسیار مهم است تا در دفعات بعدی واکنش منفی نشان ندهد.
  • مدل موی مناسب و کم دردسر را برای کودک خود انتخاب کنید، زیرا معمولا کودکان تحمل مدت زمان زیاد نسبت به انجام یک موضوع را ندارند.
  • اگر آرایشگری که انتخاب می کنید به خوبی کوتاهی موی فرزندتان را انجام داد و به دردسر نیوفتاد، همیشه برای این موضوع به همان آرایشگر مراجعه کنید.
مسلما توجه به این نکات کمک بیشتری به شما خواهد کرد تا تجربه خوبی برای کودکتان نسبت به آرایشگاه رفتن بسازید. شما والدین شیرازی نیز که به دنبال آرایشگاه بچه گانه در شیراز می گردید، با رعایت موارد بالا دردسر کمتری خواهید داشت.

منابع:
  1. ویکی پدیا

علائم آپاندیسیت در کودک

علائم معمول آپاندیسیت شامل درد شکمی، تب و استفراغ است و در موارد نادر، می‌تواند باعث اسهال نیز بشود. شکم کودکتان ممکن است بادکرده و حساس به لمس باشد و اگر آپاندیس ملتهب موجب تحریک عضلاتی شود که به پاها منتهی می‌شوند، ممکن است روی سمت راست بدنش خم شود.

بچه‌‌های بزرگ‌تر ممکن است بتوانند نشانه‌ای را که گاهی مشخص‌کنندهٔ آپاندیست است توصیف کنند. مثلاً درد شکمی که از ناف به سمت راست قسمت تحتانی شکم حرکت می‌کند، اما یک کودک خردسال نمی‌تواند در فهمیدن علت ناراحتی‌اش کمک زیادی به شما بکند و نیاز به معاینهٔ پزشکی دارد.

درد آپاندیس در کودکان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.