بهترین استاد یوگا در شیراز

معرفی بهترین شیراز و دیگر شهر ها همراه با اطلاعات آنها

بهترین استاد یوگا در شیراز

۱۰۷ بازديد

بهترین استاد یوگا

همانطور که می دانید یوگا تنها بعد جسمانی ندارد بلکه از مت یوگا بیرون رفته و یک سبک زندگیست.برای بسیاری از هنرجویان، مربی یوگا فردیست که او و زندگیش را الگو قرار میدهند. از این رو همیشه این سوال وجود دارد که ویژگی های یک مربی خوب یوگا چیست:

جزییات را شرح می دهند: مربیان موفق برای کلاسهای خود روند اموزشی پلکانی را در نظر میگیرند.

  • متعادل بودن: مربی باید خود را همانگونه که هست ارایه دهد تا متواضع و دست یافتنی باشد.
  • آموزش درست تنفس: تنفس مهمترین بخش تمرینات یوگاست. با هوشیار کردن حواس خود و تمرکز آن بر روی تنفس، ما بخشی عمیق‌ و درونی را فعال کرده و به ذهن و بدن خود تعادل میدهیم.
  • سبک خود را داشته باشد: سبک هر کلاسی باید بصورت اختصاصی، مختص همان استاد باشد.
  • تعهد و انگیزه کامل: مربی دراین کار سعی در آموزش یوگا کند و هدف اصلی او باید کمک به بهبود وضع فیزیکی و روانی مردم باشد و نه جنبه اقتصادی آن .
  • دانش: باید به شیوه امن و هماهنگ بیان شود به طوریکه شاگردان به نتایج مطلوب دست یابند.
  • وقت شناسی و نظم و انضباط: از مشخصه های یک مربی یوگاست که همین ویژگی باید به شاگردان نیز القا شود.
  • مهارت ارتباط: یکی از ویژگیهای بسیارمهم یک مربی یوگاست و یک معلم یوگا باید برای رسیدن به بالاترین استانداردها آموزش ببیند.

بهترین استاد یوگا در شیراز

هنگامی که تصمیم به انجام یک ورزش می گیرید، باید بدانید که داشتن یک مربی خوب بسیار شما را هم از لحاظ سلامتی و هم از لحاظ رسیدن به هدفتان کمک می کند. پس باید به دنبال بهترین استاد باشید.

برای انجام دادن ورزش به صورت اصولی باید تحت نظر یک مربی حرفه ای تمرین کنید. شما برای اینکه بتوانید یک استاد خوب یوگا را بشناسید باید به مسائل زیر توجه کنید:

  • تسلط او در انجام حرکات
  • روی خوش مربی
  • به این دلیل که ورزش یوگا شاید در دو جلسه اول شما را جذب نکند اما پس از گذشت چند جلسه قطعا دوست خواهید داشت زمان بیشتری را در این ورزش سپری کنید.
شما می توانید برای پیدا کردن بهترین استاد یوگا در شیراز به باشگاه های یوگا مراجعه کرده و با آنها مشورت کنید.

منابع:

هدف از یوگا و فواید آن چیست؟

کلمه “یوگا” از کلمه سانسکریت “yuj” (یوج) آمده است که به معنی یگانگی، اتصال یا پیوستن است. یوگا اهداف معنوی و عرفانی زیادی دارد اما اصلی ترین هدف آن، اتحاد روح انسان با روح الهی ست. یوگا می تواند بین تن و روح و حتی نیروهای مثبت و منفی وجودی انسان، اتحادی غیر قابل باور ایجاد کند. امروزه بسیاری از افراد به دلیل مزایای مختلف روحی و جسمی ازجمله بهبود قدرت بدنی، تعادل و انعطاف پذیری، این ورزش را انجام می دهند. یوگا به منظور بهبود سلامت عمومی یا جهت مقابله با استرس نیز انجام می شود. ورزش یوگا برای چه بیماری هایی مفید است؟ هر حرکت برای کدام بیماری؟ (برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید)

چه کسانی می توانند یوگا تمرین کنند؟

خوشبختانه یوگا هیچ محدودیتی ندارد و همه ی افراد می توانند آن را تمرین کنند. برای یادگیری یا شرکت در کلاس های یوگا، لازم نیست که از که از اندامی بی نقص و یا شرایط ویژه ای برخوردار باشید. علی رغم تصورات رایج مربوط به یوگای امروزی، این ورزش نیازی به انعطاف پذیری یا شرایط فیزیکی ویژه ای ندارد و همه ی افراد در تمامی سنین و موقعیت ها می توانند از آن استفاده کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.