مانتو فروشی های شیراز

معرفی بهترین شیراز و دیگر شهر ها همراه با اطلاعات آنها

مانتو فروشی های شیراز

۶۱ بازديد

مانتو فروشی ها

نخستین اسناد از پوشیدن مانتو، به حدود قرن هفده تا هجدهم میلادی اشاره دارند. اینکه نخستین استفاده از مانتو توسط زنان یا مردان بوده، مشخص نیست اما نخستین استفاده توسط زنان، شامل پوشاکی بسیار بسته و گشاد بوده‌است. همچنین در منابعی اشاره شده‌است که مانتوها در بعضی از جلسات دادگاه‌ها پوشیده می‌شدند. با این حال بیشتر منابع، تفکیکی را میان مانتوهای اشراف که بسیار نایاب بودند با مانتوهای معمول قائل شدند. (منبع: ویکی پدیا)

یکی از لباس های ضروری برای خانم های ایرانی مانتو است، نکات بسیار مهمی در انتخاب و خرید مانتو از مانتو فروشی ها وجود دارد که بستگی به قد و اندام شما دارد.

قبل از خرید یک مانتو خوب باید به یک سری نکات توجه خاص و ویژه ای داشته باشید، بطور مثال؛ نوع استایل و قدتان، محیطی که قرار است مانتوی خریداری شده را بپوشید.

مدلی که در نظر دارید و می خواهید با دیگر لباس هایتان هماهنگ و همرنگ باشد، میزان پولی را که می خواهید هزینه کنید، پارچه ای که در زمان استفاده شما را اذیت نکند.

اما انواع مانتوهای موجود در بازار را شاید بتوان به دسته های اصلی زیر تقسیم بندی کرد:

  1. ساده
  2. سپرت
  3. مجلسی
  4. یونیفرم اداری
  5. بهاره، تابستانی، پاییزه، زمستانی
  6. دانشجویی

پارچه های متفاوتی برای تولید مانتوهای مختلف به کار گرفته می شود که شاید با سلیقه های مختلف هماهنگ باشد.

برخی از افراد با توجه به جنس مانتو آن را انتخاب می کنند، مثلا برای عده ای خرید مانتویی که چروک نمی شود و نیازی به اتو کردن ندارد مهم است و برای برخی دیگر اینکه مانتویشان پرز نگیرد.

مانتو یکی از مهم ترین لباس ها برای خانم ها و دختران جوان است که تاثیر زیادی روی زیبایی و جذابیت فرم اندام و ظاهر آن ها دارد.

از این رو بهتر است شما در هنگام انتخاب مدل مانتوی خود به فرم اندام و رنگ پوست و ویژگی های ظاهری تان توجه کنید.

مدل و رنگ مانتو اگر بدرستی انتخاب شود عیب های موجود در فرم اندام شما تا حدودی پوشیده می شود و باعث می شود تا شیک پوش و جذاب تر به نظر برسید.

یکی از چیزهایی که باید در انتخاب مانتو به آن دقت کنید، اندام و قدتان است. انتخاب بلندی مانتو با قد شما رابطه عکس دارد، اگر قدتان کوتاه است سعی کنید از مانتوهای کوتاه دوری کنید.

اما اگر قد بلندی دارد، مانتوهایی که بلندیشان تا زانوی شماست برازنده خواهد بود.

یک طراح لباس می گوید: پیشنهاد من به خانم هایی که ریز اندامند، مانتوهای فون، پیلی دار یا چین دار است.

همچنین به خانم هایی که اضافه وزن دارند توصیه می کند که: این دسته از خانم ها بهتر است مانتوهایی با برش راسته با قدی تا زیر زانو و با طرح های عمودی و ترکیب رنگهایی که تیره در آن غالب باشد، انتخاب کنند. در این صورت لاغر تر بنظر خواهند رسید.

مانتو فروشی های شیراز

مانتو (از فرانسوی manteau) یا روپوش لباس گشادی است که روی لباس‌های دیگر پوشیده می‌شود. امروزه مانتو در ایران، کارکردهای اداری، فرهنگی، مذهبی و حتی سیاسی دارد. در ایران، مانتو به عنوان نوعی حجاب اسلامی برای زنان استفاده می‌شود. همچنین از گذشته‌های دور، در مدارس دخترانه مانتو به عنوان لباس متحدالشکل دانش‌آموزان به کار می‌رفته و امروزه نیز به کار می‌رود. (منبع: ویکی پدیا)

امروزه مانتو یکی از اساسی ترین پوشش خانم ها می باشد که در عین سادگی می تواند بسیار زیبا باشد. به همین دلیل بانوان در انتخاب مانتو بسیار حساس بوده و همیشه به دنبال بهترین برای خود هستند.

نیاز است تا شما در هر فصلی متناسب با آن فصل مانتوی مورد نظر خود را خریداری کنید. اما باید برای خرید مانتو همیشه موارد مهمی را در نظر داشته باشد.

همانطور که می دانید شیراز، شهری است که با توجه به مد روز پیش می رود و بانوانی شیک پوش دارد. به همین دلیل می توانید شاهد زیباترین نوع پوشش ها در این شهر باشید.

وبسایت کارشد به عنوان بزرگترین بانک مشاغل شیراز در نظر دارد تا شما عزیزان را با مانتو فروشی های شیراز آشنا کند.

منابع:
  1. ویکی پدیا
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.