گفتار درمانی در شیراز

معرفی بهترین شیراز و دیگر شهر ها همراه با اطلاعات آنها

گفتار درمانی در شیراز

۹۱ بازديد

گفتار درمانی

اگر کودک شما از ناتوانی‌های گفتاری همچون مشکلاتی در تلفظ کلمات رنج می‌برد، گفتار درمانی می‌تواند رشد زبانی، ارتباط و مهارت‌های زبانی کاربردی کودک شما را بهبود ببخشد.

گفتار درمانی روشی درمانی است که گفتار کودک و توانایی او را در درک و استفاده از زبان، حتی در ارتباط غیرکلامی، بهبود می‌بخشد.

متخصصان گفتار، یا آسیب‌شناسان گفتار و زبان افراد متخصصی هستند که این خدمات را ارائه می‌دهند. گفتار درمانی از دو بخش تشکیل می‌شود: اول تمرین دادن دهان برای تولید اصوات و در نهایت شکل دادن کلمات و جمله‌ها (با توجه به بیان، روانی کلام، و تنظیم بلندی صدا)؛ و دوم درک و بیان گفتار (با توجه به استفاده از زبان به شکل‌های نوشتاری، تصویری، بدنی، علائم و استفاده از زبان از طریق سیستم‌های ارتباطی مختلف مانند:

  • رسانه‌های اجتماعی
  • کامپیوتر‌
  • تبلت

به علاوه، متخصصان این حوزه نقش گسترده‌ای در درمان مشکلات بلع ایفا می‌کنند که جزءِ مشکلات تغذیه نیز به حساب می‌آید.

گفتاردرمانگر یا پاتولوژیست گفتار و زبان کسی است که به ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات مرتبط با گفتار و زبان و بلع می پردازد. در واقع گفتاردرمان، ارتباط درمانگر است. همانطور که گفته شد بخشی از ارتباط، صحبت کردن است. ما می توانیم با خواندن و نوشتن، زبان بدن، حالات چهره ای و حتی با تماس چشمی با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم.

گفتار درمانی در شیراز

شاید تا به امروز کودکان زیادی را مشاهده کرده باشید که در صحبت کردن توانایی زیادی ندارند. به این معنا که شاید کلمات آنها بصورت نامفهوم بیان می شود.

پس برای حل مشکل ذکر شده نیاز است که کودک را به گفتار درمانی برد تا تحت نظر یک گفتار درمانگر هر چه زودتر و بهتر این مشکل برطرف شود.

مواردی که می تواند شما را راهنمایی کند تا چه زمانی به گفتار درمانی مراجعه کنید:

  • اختلال در بلع داشته باشند.
  • در درک کلام مشکل داشته باشند.
  • افراد متوجه سخنان کودک شما نشوند.
  • در هنگام برقراری ارتباط و یادگیری زبان دچار مشکل باشد.

علاوه بر این موارد گفته شده که به کودکان مرتبط است. این را باید بدانیم که در بسیاری از مواقع مراجعین بزرگسالان هستند که معمولا مشکلاتشان نشات گرفته از دوران کودکی آنها می باشد.

به همین دلیل مراجعه به گفتار درمانی بسیار ضروری می باشد زیرا این افراد بیش از کودکان در مواجهه با اجتماع هستند و برای کار و ازدواج نیاز دارند که هر چه سریعتر این مشکل را از بین ببرند تا اعتماد به نفس خود را بدست آورند.

حال شما می توانید با دیدن این مشکلات در کودکتان و یا در خود، به گفتار درمانی مراجعه کرده و شرایط را بهتر کنید.

شیرازی های عزیز هم با دیدن هر کدام از این مشکلات می توانند به گفتار درمانی در شیراز مراجعه کنند.

منابع:
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.