مبلمان در شیراز

معرفی بهترین شیراز و دیگر شهر ها همراه با اطلاعات آنها

مبلمان در شیراز

۹۰ بازديد

مبلمان

تقریبا از قرن 15 میلادی مبلمان کم کم شروع به گسترش کرد در قرن ۱۸ میلادی مبلمان حجیم و پر زینت، انعکاسی از معماری و اماکن مذهبی آن دوران بود. در قدیم مبلمان با استفاده از قطعاتی قطور و سنگین به همراه کنده کاری هایی حجیم با استفادد از تکه هایی فلزی و گران و در عین حال سنگین تزیین می شده است. و این مخصوص دورانی است که هنوز مهارت های فنی و تکنولوژی ماشینی نتوانسته بود توان سازندگان را افزایش دهد.

مبلمان با ترکیب قطعات از پیش ساخته شده از جنس چوب به یکدیگر متصل می شوند مبلمان از تغییر شکل و تحول چهار پایه ها و میز ها تشکیل گردیده است و همانطور که گفته شد دارای تغییرات زیادی در طول تاریخ مبل شاهد بوده ایم. مبلمان دارای انواع مختلفی می باشند که مهمترین آنها مبلمان منزل و مبلمان اداری هستند.

با توجه به نقاشی های روی دیوار غارها و مجسمه های یافت شده از مقبره فرعون، نشان می دهد که از قدیم، از مبل و صندلی برای نشستن استفاده می شده است. مصریان و رومیان باستان حق استفاده از مبلمان را برای خانواده‌ی سلطنتی و نجیب‌زادگان و دیگر نخبه‌ها محفوظ نگه می‌داشتند. تا سال ۱۵۰۰ میلادی استفاده از پارچه‌ها به طور عام محدود می‌شد به استفاده به عنوان تن‌پوش، پرده ی منازل و نیز حفاظت ساکنان از سرما. با انقلاب صنعتی نیاز به حفاظت از عناصر کاهش یافته و از پارچه‌ها برای تزئینات و روکش مبلمان به طور وسیع استفاده گردید.

مبلمان در شیراز

در گذشته برای زندگی راحت تر و سبک زندگی بهتر، صندلی یا مبلمان اختراع شد. در قرن 17 میلادی، مایکل تونت اولین کسی بود که این سبک را اختراع کرد و بعدها به شدت گسترش پیدا کرد و انواع مختلف مبلمان بوجود آمد.

امروزه صنعت مبلمان بسیار رشد چشمگیری داشته و تبدیل به یک شغل زینتی و پردرآمد شده است و اکثر مردم ایران برای تزئین دکوراسیون داخلی منزل خود از آن استفاده می نمایند. در واقع امروزه مبل اولین خرید هر خانه ای می باشد.

مبل راحتی پیشینه‌ای دویست ساله داشته و از سال ۱۸۰۰ میلادی در ایالات متحده آمریکا ساخته می‌شده‌است. (منبع: ویکی پدیا)

مردم شهر شیراز بسیار خوش سلیقه بوده و همیشه زیباترین و شیک ترین مبلمان را برای خانه های خود استفاده می کنند، به همین دلیل می توانید بهترین مبلمان در شیراز را پیدا کنید.

منبع: ویکی پدیا
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.