آموزش آواز سنتی در شیراز

معرفی بهترین شیراز و دیگر شهر ها همراه با اطلاعات آنها

آموزش آواز سنتی در شیراز

۷۶ بازديد

آموزش آواز سنتی

آواز یا نغمه اصطلاحی است در موسیقی سنتی ایرانی که برای توصیف مجموعه‌ای از گوشه‌ها به کار می‌رود که معمولاً در کنار هم و مستقل از یک دستگاه اجرا می‌شوند. لفظ «آواز» دست کم در دو معنای دیگر نیز به کار می‌رود که یکی فرم موسیقی آواز است و دیگری شکل خاصی از فرم آواز که متر مشخصی ندارد؛ موضوع این مقاله هیچ کدام از این دو نیست بلکه مفهوم خاص «آواز» در موسیقی ایرانی (به عنوان جزئی از طبقه‌بندی ردیف موسیقی ایرانی) است. این ابهام در معنای لفظ آواز، خود موضوع نقد منتقدان بوده‌است. (منبع: ویکی پدیا)

قدرت موسیقی بر روی روح و روان هر کسی به شدت زیاد می باشد، قدرت موسیقی و آواز سنتی بر روی استرس و اضطراب زیاد می باشد و می تواند به راحتی آن را از شما دور کند. اگر شما فردی هستید که به پیشینه ی سنتی ایران و موسیقی های سنتی ایران علاقه دارید باید بدانید که موسیقی اصیل و سنتی ایرانی می تواند حافظه ی شما را تقویت کند. بهترین راه حل برای کاهش تدریجی افسردگی گوش گردن به موسیقی است که اصالت و فرهنگ غنی کشور ایران را به همراه دارد؛ یعنی ریتم پر انرژی موسیقی سنتی ایرانی می تواند احساس آرامش را در شما به اوج برساند.

آموزش آواز سنتی در شیراز

شما برای اینکه بتوانید به راحتی بخوانید باید در ابتدا نفس گیری، ردیف و دستگاه های موسیقی را یاد بگیرید. امروزه آواز به عنوان یکی از قدیمی ترین شاخه های موسیقی طرفداران زیادی دارد.

آواز سنتی یکی از سخت ترین انواع آواز می باشد که برای یادگیری آن حتما باید زمان و تمرین زیاد شامل حالش شود. پس این مسیر صبر زیادی را می طلبد.

ممکن است شما صدایی زیبا داشته باشید اما ندانید که چطور می توانید از آن بصورتی اصولی بهره ببرید، پس برای آنکه به این مهم دست یابید نیاز دارید تا در کلاس های آواز شرکت کنید بخصوص اگر دوست دارید که در زمینه آواز سنتی پیشرفت کنید، حتما به کلاس های آواز سنتی بروید.

اگر علاقه به آموزش آواز سنتی در شیراز دارید بهتر است اطلاعات کافی را از آموزشگاه های موسیقی این شهر دریافت کنید.


منبع: ویکی پدیا
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.